Rasistit lähettävät törkyviestejä naispoliitikoille
Kaksi nuorta puoluetoveriani ja ystävääni ovat viime päivinä tehneet työtään ja ottaneet kantaa ajankohtaisiin asioihin. Ensin Anette Karlsson, Sosialidemokraattisten Opiskelijoiden puheenjohtaja emerita kirjoitti tänne Puheenvuoroon siitä, miten maahanmuuton vastustajat ovat ottaneet raiskauksilla retostelun keppihevosekseen.
Huomautus siitä että nämä suomalaisten naisten "puolustajat" ovat olleet täysin hiljaa kantasuomalaisten miesten suorittamista raiskauksista ja seksuaalisesta häirinnästä oli ilmeisesti liikaa, sillä se synnytti valtavan ryöpyn osin seksuaaliviritteistä törkyä Aneten blogiin, sähköpostiin ja muihin viestikanaviin. "Suvakkihuoralle" toivottiin raiskatuksi tulemista ja kuolemaa.
Myös pahamainenen "Mitä Vittua?!" -valhesivusto, joka nyttemmin kulkee nimellä "MV-lehti" teki Anetesta huijaus"uutisen", jossa väitettiin hänen puolustaneen maahantulijoiden oikeutta raiskata naisia. Alkuperäisen blogin viesti oli täysin päinvastainen: kenelläkään ei ole oikeutta raiskata ja niin suomalaisen kuin muunmaalaisenkin tekemä raiskaus on yhtälailla tuomittava ja raskas rikos.
SONK vs. MV-lehti
Ilmeisesti osittain tämän loka-aallon seurauksena demariopiskelijoiden nykyinen puheenjohtaja Hanna Huumonen mobilisoi kampanjan MV-lehteä vastaan. Pyrkimyksenä on kertoa sivustolla mainostaville yrityksille, millaiseen asiaan heidän liiketoimintansa yhdistyy ja mihin tarkoitukseen heidän antamiaan rahoja käytetään. MV-lehden liiketoimintalogiikka kun on se, että suolletaan internetiin mahdollisimman paljon klikkejä tuottavia otsikoita faktoja tarkastamatta tai tietoisesti vääristäen, sepittäen tai varastaen. Jokainen klikkaus tuottaa rahaa.
Myös tämä operaatio sai rasistit liikkeelle. "Suvakkihuoraa" toivottiin taas tapettavaksi ja raiskattavaksi massiivisella määrällä erilaisia viestejä. Hölmöimmät lähettivät niitä omista sähköposteistaan ja puhelinnumeroistaan, kuten eräs porilainen herrasmies. Toivon vain, ettei hän joudu kärsimään tempauksestaan sellaisia seurauksia kuin mitä itse Hannalle toivotteli. Onneksi "mokuttajademarit" turvautuvat poliisiin eivätkä terrorismiin joutuessaan laittomuuksien kohteeksi, toisin kuin nämä "isäm maam puollustajat".
Mistä tämä kumpuaa?
Törkyposti politiikassa toimiville naisille ei toki ole mikään uusi asia, tällaisen hilpeän viestittelyn kohteeksi ovat joutuneet aiemmin niin Vihreiden, RKP:n kuin Vasemmistoliitonkin naiset, sekä toki suurten puolueiden väki. Ensimmäistä kertaa kuitenkin tämä vihakampanjointi ja raiskauksilla hekumoitseminen iskee näin lähelle. Se järkyttää.
Tuntuu myös, että aggression taso on noussut, sillä tasavallan presidentin uudenvuoden puhekin aiheutti ryöpyn julkisia raiskaus- ja tappouhkauksia Jenni Haukiolle, vaikka Sauli Niinistö oli puheen pitäjä ja vielä puheessaan kannatti maahanmuuton rajoittamista, tulijoiden taustojen tutkintaa ja avointa maahanmuuttokeskustelua -tuomiten ainoastaan vastaanottokeskusten heittelyn polttopulloilla raskaaksi rikokseksi.
Minäkin olen aikani kirjoitellut tänne Uuteen Suomeen ja muuallekin poliittisia mielipiteitäni, koskien myös törkyviestittelijöille arkoja aiheita. Saamani asiattomat viestit voi laskea yhden käden sormin, eikä minua kertaakaan ole uhattu tappamisella tai raiskaamisella. Mikä ihme saa suomalaiset miehet uhkailemaan väkivallalla niitä ihmisiä, joita he suureen ääneen väittävät puolustavansa?
Onko tässä kyse siitä, että miehiä ei uskalleta omassa alemmuuskompleksissa haastaa mutapainiin, vai siitä että mielipiteitään esittävät naiset pitää vaientaa? Sanon nyt suoraan, että tuollainen käytös on surkeaa, säälittävää ja herättää kohteissaankin lähinnä myötähäpeää ja halveksuntaa. Rasistiset sonnanheittäjät eivät saa "suvakkeja" vaikenemaan, mutta sen sijaan estävät kyllä tehokkaasti asiallisen maahanmuuttopoliittisen keskustelun, jota maahanmuuttokriitikot ovat ainakin puheiden tasolla sanoneet haluavansa.
Nyt tuntuu, että keskustelua pitää käydä demokratian tilasta ja perusoikeuksien toteutumisesta Suomessa tänään ja nyt. Eikä tähän ole osaa eikä arpaa millään islamisaatiolla.
MV-lehden taru taitaa olla lopuillaan. Jo oli aikakin.
Täytyy tunnustaa etten aluksi tajunnut MV-lehden olevan rahantekokone. Oletin taustalla olevan lähinnä poliittisia vaikuttimia.
Ilmoita asiaton viesti
Toivottavasti rahavirrat todella katkeavat. Silloin katkeaa MV-lehtikin.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä. Janitskin ei tee hommaa aatteen palolla, vaan ainoastaan pumpatakseen itselleen helppoa diskorahaa leveään elämäntyyliinsä Barcelonassa.
Ilmoita asiaton viesti
Järkyttää kyllä ajatella, miten paljon rahaa hän on jo tienannut tällä tähän mennessä. Puhuttanee kymmenistä tuhansista euroista.
Ilmoita asiaton viesti
Jännää tosiaan tämä, miten rasistit ensin esiintyvät suomalaisten naisten suojelijoina ja sitten uhkaavat suomalaisia naisia raiskauksilla. Kyseessähän ei edes ole mikään uusi ilmiö, mutta kertoo paljon suomalaisista rasisteista.
Ilmoita asiaton viesti
Ja miehille ei sitten ole pokkaa sanoa ”suoria sanoja”.
Ilmoita asiaton viesti
Tätä olen myös ihmetellyt. Itsekin olen kirjoittanut sellaisista aiheista mistä vastaavasti naiset ovat saaneet törkypalautetta, mutta varsinaisia tappouhkauksia tai vastaavia ei ole tullut. Lähinnä vain muuta alatyylistä palautetta ja vähättelyä mm. ikään viitaten.
Ilmoita asiaton viesti
Minäkin olen saanut oman osuuteni valhekampanjoinnista ja yrityksistä pelotella hiljaiseksi, vaikken ole edes politiikassa. Ihan kuka tahansa kelpaa kiusattavaksi. Blogisteja ja toimittajia on saaneet lokaa ja häiriköintiä yllin kyllin.
Ihan hyvä että SONK alkoi toimiin, kun ei meidän hallituksesta ole juuri nyt mitään apua tässä.
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni puoluepolitiikan ulkopuolella olevat ovat joutuneet kohteeksi vielä herkemmin.
Ilmoita asiaton viesti
Samoin minä olen saanut törkyä ja profiilini ja kuvieni varastaminen…törkyilyyn. Asia on kyllä poliisi tutkinnassa. Neuvoisin kaikkia uhkailun ja nimittelyn kohteeksi joutuneita tekemään rikosilmoituksen, ei näistä muuten päästä eroon.
Ilmoita asiaton viesti
Turhanpäistä jankutusta herkkähipiäisiltä oikeassa olijoilta. Kommentoijasta voi vapaasti kirjoittaa mitä vaan. Ylpistyn, kun huomaan miten paljon ylempänä henkisesti olen loan heittäjistä. Suuttujat ja nipottajat kuuluvat samaan alhaiseen kastiin loan heittäjien kanssa. Kirjoituksia ja näkemyksiä riittää ja mahtuu tähän maailmaan. Maailma olisi tosi tylsä, jos kaikki olisivat samaa mieltä tai eri mieltä olevien pitää vaieta tai valita sanansa kaikenlaisten loukkaantuvien mukaan.
Ilmoita asiaton viesti
On se nykyään sääli, ettei maahanmuutostakaan pystytä asiallisesti keskustelemaan, erilaiset mielipiteet on mielestäni aina hyvä pohja keskustelulle.
Kaipa tuo naisiin kohdistuva vihaposti ja haukkuminen kertoo jsotain isommasta ongelmasta, minä olen aina luullut, että naiset jätetään rauhaan ja miehiä voi vähän rankemmalla kädellä kohdellakin.
Maailma on jotenkin muuttunut, olen jo liki 50 vuotias, enkä kyllä ymmärrä noita vihaposteja, en itse tunne vihaa ketään kohtaa, vaikka mielipiteet jyrkästi eroaivaisivatkin.
Tuo maahanmuutto ja pakolaiset ovat sekoittaneet lopullisesti joidenkin pään, en minäkään kannata kaikkea mitä turvapaikanhakuun liittyy, mutta ei kai se nyt niin isoa asia ole, että laittomuuksiin kannattaa osallistua.
Taitaa kuitenkin puhdas rasismi nostaa isommin päätään, mutta toivottavasti, nyt kun turvapaikanhakijamäärät ovat pienentyneet, niin hiukan mielipiteet rauhoittuisivat.
Ilmoita asiaton viesti
Samaiset rasistit, jotka hyökkäävät näiden ihmisten kimppuun, ovat omasta mielestään sananvapauden asialla. Sairasta.
Ilmoita asiaton viesti
Kaikille niille jotka mainitsivat nuo törkyviestit, meitä on monia jotka tuomitsevat asiattoman kielenkäytön ja en voi muuta kuin pyytää anteeksi heidän puolestaan. MV-Lehden lukijoille tehdyssä kyselyssä suurin osa oli sitä mieltä että törkeä kielenkäyttö on yksi suurimmista syistä siihen että meidän/heidän näkemyksiään ei oteta vakavasti.
Ilmoita asiaton viesti
MV lehti itse suoltaa niitä törekeyksiä ja sallii myös vapaan kommentoinnin. Itse olen MV lehden mukaan kaikkien suvakkien esiäiti. 😀
Ilmoita asiaton viesti
Tupla
Ilmoita asiaton viesti
En ole koskaan ymmärtänyt mikä taho on antanut tuon valtavan ylemmyyden teille kaikille jotka tuomitsette julkaisut kuten MV-Lehti, samalla kun alennatte kaikkien teidän kanssanne eri mieltä olevien ihmisarvon käyttämällä sanoja rasisti, fasisti, natsi. Sillä tekeekö Janitskin rahaa vai ei, ei ole mitään merkitystä ja yhtä hyvin voitaisiin kritisoida Michael Moorea koska hän jopa myy DVD:tä. MV-Lehti on henkireikä ja ainut vakavissaan otettava uutislähde monelle. Joka väittää etteivät valtamediat ympäri Eurooppaa syyllisty asenteellisuuteen, ei tiedä globaalista uutisoinnista mitään. Uutisoinnin todenperäisyyttä MV-Lehdessä on arvosteltu moneen kertaan ja kieltämättä jotkut ”sooda paransi syöpäni” ei välttämättä kuulu omiinkaan suosikkeihini. Mutta se mikä jaksaa kerta toisensa jälkeen hämmästyttää on se että uutiset jotka raportoidaan lukuisien uutistomistojen kautta ympäri maailmaa ja toistetaan MV-Lehdessä suomennettuina, menettävät teidän mielestänne uutisarvonsa jos ne julkaistaan MV-Lehdessä. Jokainen jolla on edes hitunen järkeä, osaa kyllä vertailla eri lähteitä ja tehdä omat johtopäätöksensä.
Rasmuksella käydään välillä aivan surrealistia keskusteluja kieltäen lähes kaikki dokumentointi ja uutisointi mikä sotii hedän uskomuksiaan vastaan, jopa Saksan oma uutisointi NYE tapahtumista.
Voisin paasata teidän käsittämättömästä ”paremmuudestanne” vaikka kuinka kauan mutta luovutan puheenvuoron Pat Condell:ile
https://www.youtube.com/watch?v=85q6BOnwIAQ
PS. Ja tuo Etuovi.com ei tuota mainostuloja?
Ilmoita asiaton viesti
”MV-Lehti on henkireikä”
Mutta se henki löyhkää.
Sinäkään et uskalla omalla nimelläsi täällä kirjoittaa, kuten muut raukkikset toimivat. Otit kuitenkin sopivasti esille yhden toisen ongelman, nimittäin juttu- ja kuvavarkaudet, joissa ko. julkaisu on aivan häikäilemätön. Rehellisessä ja todellisessa maailmassa työstä maksetaan, ei pöllitä.
Ilmoita asiaton viesti
Siinähän se teille tyypillinen hyökkäys myös henkilöä kohtaan tuli.
Eihän kukaan enää uskalla esittää eriävää mielipidettä omalla nimellään. Siitä ovat McCarthymäiset vainot pitäneet huolen. Euroopan tila on malko huono jos ihmisten pitää vaieta tai mennä nimimerkin taakse siksi että heidän ja heidän perheidensä toimeentuloa ja tulevaisuutta uhataan.
Koska seuraan myös useita muita lähteitä, samasta ”varkaudesta” voidaan syyttää todella monia toimistoja, samat kuvat ja tekstit (käännettynä kielille) löytvät Al-Jazeera:lta, BBC:ltä, CNN:ltä, Sky News:ilta, Fox News:ilta, RT:lta jne. Onko sinulla tietoa näiden ja Janitskinin sopimuksista?
Ilmoita asiaton viesti
”Eihän kukaan enää uskalla esittää eriävää mielipidettä omalla nimellään. Siitä ovat McCarthymäiset vainot pitäneet huolen.”
Onko äärioikeistolaisten uhriutumisella joku raja, joka voi joskus tulla vastaan?
Ilmoita asiaton viesti
Ketäköhän ”suvakit” ovat joskus vainonneet, paitsi niitä jotka rikkovat lakeja?
Ilmoita asiaton viesti
Eetu Kinnunen olisi kuitenkin paikallaan, että tämä nainen toisi näkösälle näitä viestejään, ettei jäisi Ylivieskan raiskaustapauksen tasolle uudeksi Ruokolahden leijonaksi.
Puoluepoliitisella kiihkolla eikä uhriutumisill saada mitään hyvää aikaisekseen.
Plootu ei voi nyt huutaa,”Valtakunnassa kaikki hyvin.
Ilmoita asiaton viesti
Anteeksi, mitä henkilöä kohtaan? Alustan sääntöjen vastainen, nimimerkillä esiintyvä kuvaton työryhmä Ros Ka ei ole mikään henkilö.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2016/01/06/valeu…
Ilmoita asiaton viesti
Antaa kyllä aika köykäisen kuvan argumenteista, jos MV-lehden kannattajat eivät pysty omalla nimellään esiintymään. Eriävien mielipiteiden esittäminen ei ole vaikeaa jos ne osaa perustella faktoilla. Jos ihmisiä kutsutaan suvakki huoriksi, väitetään islamin kannustavan raiskauksiin ja leimataan maahanmuuttajat rikollisiksi niin ei ole mikään ihme, että teidän puheitanne ”vainotaan.”
Sen sijaan jos teidän suunnalta tulisi älyllisiä kommentteja ja ratkaisuja esimerkiksi siihen miten maahanmuuttajat integroidaan suomalaiseen yhteiskuntaan, kuinka turvapaikkahakemukset saadaan käsiteltyä mahdollisimman nopeasti ja miten Euroopan unionin tasolla voidaan toimia pakolaisuuden hillitsemiksi.
Jos edes näihin tulisi järkeviä avauksia niin päästäisiin pitkälle. Nämä kysymykset kun eivät edes edellytä kenenkään tai minkään väestöryhmän leimaamista tai loukkaamista.
Ilmoita asiaton viesti
Ei se tee julkaisusta hyväksyttävää, että se satunnaisesti myös julkaisee luotettavia juttuja. MV-Lehti on pääosaltaan rahaa tekevä vihaa lietsova propagandakone. Vaihtoehtoisia medioita ja erilaisia tiloja riittää, missä voi kukin esitellä mielipiteitään, ilman että tarvitsee tehdä rahaa kyseenalaisin keinoin, rikkoa lakia ja vaarantaa yhteiskuntajärjestystä.
Ilmoita asiaton viesti
Asialliset uutismediat siteeraavat muiden julkaisujen juttuja ja ostavat uutissähkeitä, eivät copypasteta juttujaan. Lisäksi jos laitetaan 10 % totuutta että saadaan valheet uskottavammiksi, niin se ei juuri tilannetta paranna.
Ilmoita asiaton viesti
Jos kommentoisit omalla nimelläsi ja kuvallasi joku voisi jopa kuunnella sinun mielipiteitäsi. Tuolla lailla ”puskasta räksyttämällä” annat vain kuvan että et uskalla seistä sanojesi takana.
Ilmoita asiaton viesti
Mitenkäs, ovatko nämä rasistit persurasisteja vai demarirasisteja?
Ilmoita asiaton viesti
Kunhan mamutkin oppivat suomea, he voivat ryhtyä lähettämään törkyviestejä raiskaamisen sijasta.
”Ei ole kovin todennäköistä, että tuhannet miehet Suomessa ja Saksassa olisivat sattumalta saaneet saman ajatuksen samaan aikaan. Ohjeet rikosten tekoon ollevat tulleet Syyriasta tai Irakista joltain järjestöltä, veikkaan itse Daeshia. Koska kyseessä ollee terroristien suunnittelema operaatio, jolla ajetaan kansanryhmät vastakkain ja hankaloitetaan oikeitten pakolaisten asemaa, Saksan ja Helsingin tapahtumat ovat mielestäni olleet niin sanotusti hiljainen terrori-isku, jossa ei tappavaa väkivaltaa käytetty.”
http://asfalttikukka.blogspot.fi/
Ilmoita asiaton viesti
”Tuhannet”? Ainoa rikos, mihin ”tuhannet” syyllistyivät Suomen uudenvuodenjuhlinnassa, oli olemassaolo. Tuhat o l i asematunnelissa, tuhansia o l i Senaatintorilla.
Rikoksiakin tehtiin, muttei ilmeisesti yhtään enempää kuin juhlapäivien ja massatapahtumien aikaan yleensä.
Ilmoita asiaton viesti
Itse en ole koskaan saanut raiskaus-tai tappouhkauksia.
Uskon sen johtuvan siitä, että pyrin aina asiallisuuteen enkä tuo mielipiteitäni esiin aggressiivisesti fasismin, natsismin, rasismin , feminismin, uskonnollisen fanatismin tai röyhkeän puoluepoliittisin keinoin.
Pyrin ymmärtämään suvaitsevaisia, maahanmuuttokriitikoita ,turvapaikanhakijoita ja kiintiöpakolaisia oman ymmärrykseni rajoissa .Olen myös eläinrakas.
On myös muistettava , että ainoa pysyvä asia maailmassa on muutos.
P.S. Blogikirjoituksen viimeinen lause jäi ihmetyttämään : ”Eikä tähän ole mitään osaa eikä arpaa millään islamisaatiolla.”
Ilmoita asiaton viesti
Anette kirjoitti aika hurjaa vihapuhetta kantasuomalaisista. Ei paljon ihme että sai törkyviestejä, jos loukkaa paria miljoonaa ihmistä niin totta kai jollakulla menee tunteisiin. Sehän on kuin ampuisi kaloja tynnyristä haulikolla.
Ei sillä että näitä uhkausviestejä mitenkään puolustelisin, kuhan ihmettelen tätä demareiden jeesustelua.
Ilmoita asiaton viesti
Ei, kyllä se kirjoitus osui aika hvyn maaliinsa. Ei hänen tekstinsä pitäisi loukata suomalaisia miehiä mitenkään, paitsi ehkä rasisteja ja heidän symppaajiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Karo Kankus 7.1.2016 23:39
”Ei, kyllä se kirjoitus osui aika hvyn maaliinsa. Ei hänen tekstinsä pitäisi loukata suomalaisia miehiä mitenkään, paitsi ehkä rasisteja ja heidän symppaajiaan.”
———————–
Ei pitäisi niin. Ehkä kirjoitajan olisi pitänyt muotoilla lauseensa paremmin. Ehkä työväen opistossa olisi kursseja.
Meikäläisen silmissä teksti vaikutti riidan haastamiselta. Ei siinä ainakaan lukijan älyä kunnoitettu.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä vihapuhetta on todeta, että 85 % raiskauksista on tutun tekemiä ja murskaava valtaosa kantasuomalaisten miesten toimesta. Se, joka ulisee vain ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista selkeästi on sitä mieltä, että suomalaisten tekemät raiskaukset on ok.
Ilmoita asiaton viesti
”Minua harmittaa, että naisten ”huorittelu” ja koskettelu on maassamme yleinen käytäntö, johon jokaisella valkoisella miehellä näyttää olevan oikeus.”
Viisi lausetta ja heti on rasistista vihapuhetta. Tämäkö on SDP:n kanta?
Ilmoita asiaton viesti
Kysypä joltain tuntemaltasi naiselta, siis jos sinulla naispuolisia kavereita on, että ovatko kohdanneet sukupuolista ahdistelua, huorittelua tai muuta sopimatonta käytöstä kantasuomalaisten taholta.
Kyllä sellaiseen miesporukoissa ihan myönteisesti suhtaudutaan.
Ilmoita asiaton viesti
Kysyin ja on kokenut. Huutelija sai turpaansa tytön poikaystävältä. Nämä huutelijat ovat yhtä marginaalissa kuin terroristit pakolaisten seassa. Ette tekään kai hyväksy jos joku sanoo että kaikki muslimit ovat terroristeja? Minä en hyväksy jos joku sanoo että kaikki valkoiset miehet ahdistelevat naisia.
Ilmoita asiaton viesti
Tuo juuri tässä on se ongelma. Minä en mitenkään ole näistä puheista saanut sitä käsitystä että AK, tai kukaan muukaan olisi syyllistänyt kaikki suomalaiset valkoiset miehet raiskaajiksi ja törkyhuutelijoiksi. Vaatii kovaa tahtoa nähdä hänen tekstinsä siinä valossa.
Minusta AK:n kirjoituksen peruskysymys on edelleen auki. Siihen saakka on asian kiertelemistä teeskennellä loukattua, ja teeskennellä joutuneensa syytetyksi naisten huorittelusta AK:n kirjoituksen perusteella.
Ilmoita asiaton viesti
Tää oli outo viesti. Siis missä miesporukoissa ihan myönteisesti suhtaudutaan? Mitä ihmeen puhetta tämä on.
En ole 39 ikävuoteeni kyllä liikkunut sellaisissa miesporukoissa, missä ihan myönteisesti suhtaudutaan sukupuoliseen ahdisteluun, huoritteloon tai sopimattomaan käytökseen.
Toisaalta kyllä naisetkin voivat olla seksistisiä miehiä kohtaan jos huippusuosittuun Sex in the City sarjassa on hitustakaan totta.
Ilmoita asiaton viesti
”En ole 39 ikävuoteeni kyllä liikkunut sellaisissa miesporukoissa, missä ihan myönteisesti suhtaudutaan sukupuoliseen ahdisteluun, huoritteloon tai sopimattomaan käytökseen.”
En muuten ole minäkään. Väite siis kertonee enemmän siitä, millaisissa porukoissa Kinnunen aikaansa viettää, kuin suomalaisista miehistä yleensä. Mikä taas voisi selittää, miksi juuri SDP:n naiset ovat asiasta niin paljon äänessä…
Ilmoita asiaton viesti
Muistatteko muuten Junes Lokan ja ylen joku huora-episodin. Lokka oli täysin ymmyrkäisenä huorittelusyytöksistä, hän selitti, että oikeasti huora tarkoittaa vain naishenkilöä, josta ei tykätä, eikä se siten ole mitään pahaa.
Lokan kaltaisia ihmisiä on paljon, ja heiltä ei välty vetoamalla johonkin mystiseen seurapiiriin.
Ilmoita asiaton viesti
Selitäpä logiikkaasi hiukan lisää. Junes Lokka -> miesporukoissa yleisesti?
Ilmoita asiaton viesti
Ja siellä mennään sitten henkilöön kiinni.
Äläkä puhu paskaa. Väitätkö oikeasti, ettet ole koskaan saunan lauteilla, pukuhuoneessa tai alkoholipainotteisemmassa illanvietossa kuullut puhuttavan alatyylisesti naisista ja kuinka ”siistiä olis sitä ja tätä päästä sutimaan”. Kun tuossa profiilikuvassakin näköjään maistuu viina ja sikari, niin en usko että olisit sellainen takahuoneen nörttipoika, joka ei pääse kundien kanssa radalle ja jolle ei kerrota jätkien juttuja.
Itse olen saanut nauttia näistä naisia halventavista jutuista lukiokavereiden, raksan jätkien ja harrastustovereiden toimesta. Ihan läpileikkauksena suomalaisesta yhteiskunnasta.
Ilmoita asiaton viesti
”Itse olen saanut nauttia …-tovereiden toimesta.”
En minä vaan ne muut 🙂
P.S. Ei se nyt niin kamalaa olisi ollut vaikka itsekin olisit joskus puhunut naisista halventavaan sävyyn, sillä erityisesti poliitikoilla on tunnetusti pitkä matka sanoista tekoihin.
Ilmoita asiaton viesti
Jos tarkoitat nuorten amismiesten uhoa, tai tollasta ”äijäsaunakeulimista”, niin voin kyllä vakuuttaa että naisporukoissa osataan tuo sama. Täysin naisvaltaisessa työpaikassa ihan työpaikkakeskustelukin saa helposti ujomman miehen korvat punottamaan. Näin olen kuullut parilta sairaanhoitajakaveriltani (miehiä sekä naisia).
Ei tästä kauaa ole, kun se mestiksessa (miesjoukkueessa) pelaava naismaalivahti haastatteluohjelmassa totesi, että naisjoukkueiden pukukoppipuheet ovat pahempia kuin miesten.
Ilmoita asiaton viesti
”Väitätkö oikeasti, ettet ole koskaan saunan lauteilla, pukuhuoneessa tai alkoholipainotteisemmassa illanvietossa kuullut puhuttavan alatyylisesti naisista ja kuinka ”siistiä olis sitä ja tätä päästä sutimaan”.”
Palautetaas tässä mieliin alkuperäinen väitteesi: ”ovatko kohdanneet sukupuolista ahdistelua, huorittelua tai muuta sopimatonta käytöstä”. Kerropa nyt tyhmälle, onko se että kertoo jollekin muulle kuin asianomaiselle itselleen pitävänsä tätä seksuaalisesti kiinnostavana a) sukupuolista ahdistelua, b) huorittelua, c) muuta sopimatonta käytöstä?
Sukupuolisen ahdistelun ymmärrän henkilöön itseensä kohdistuvana fyysisenä tai verbaalisena, seksuaalisväritteisenä toimintana. Ei oikein mahdu tuohon kuvaamaasi esimerkkiin. Ja ei, missään yhteydessä tai missään porukassa en ole huomannut positiivista suhtautumista sellaiseen.
Huorittelun ymmärrän siten, että siinä kutsutaan henkilöä alatyylisellä nimityksellä ”huora”. Ei, myöskään sellaiseen en ole huomannut suhtauduttavan positiivisesti.
Termiä olen kyllä kuullut käytettävän, pääosin siinä tilanteessa kun jonkun kumppani on jäänyt kiinni sivusuhteesta. Ei ihan faktoiltaan tarkka ilmaus, mutta mennee tunnekuohussa esitettynä profilointina kohteen seksuaalimoraalista.
”Muu sopimaton käytös” taas on niin laajasti ilmaistu, että sen alle saat mahtumaan mitä tahansa. Harvemmin perseilylle kuitenkaan taputetaan.
Joten älä itse puhu paskaa. Vaikka sinun tuttavapiirisi ehkä kähmii ja huorittelee, se ei silti tarkoita että muiden tuttavapiirissä sellaista ymmärrettäisiin.
Ilmoita asiaton viesti
Ihan samalla tavalla voidaan todeta, että miksi kiivastua siitä, että 41% törkeistä raiskauksista on ulkomaalaisten tekoa. Melkoinen yliedustus. Mutta silti heitä oli vain muistaakseni hieman yli 400. Täällä on kuitenkin yli 200 000 ulkomaalaista. Lisää tulee koko ajan. Vaikka ei tulisi pakolaisina, niin muutenkin on ihmisiä tulossa kaiken aikaa.
Selkeästi olet sitä mieltä, että ulkomaalaisten tekemät raiskaukset ovat ok.
Valtaosa raiskauksista on suomalaisten tekemiä. Se on totta. Isänä olen kyllä huolissani aivan joka päivä.
Ilmoita asiaton viesti
En ole. Älä valehtele.
Ilmoita asiaton viesti
Enhän minä usko,että ulkomaalaisten tekemät raiskaukset olisivat sinulle yhdentekeviä. Päinvastoin.
Mutta väitit kommentissa 38 eräälle toiselle, että hänen mielestään suomalaistn tekemät raiskaukset ovat hänelle ydentkiviä. Älä siis enää puhu toisista ihmisistä tällaista suoranaista paskaa. Aivan yhtä hyvin sinusta voidaan väittää samaa.
Ilmoita asiaton viesti
Eetu Kinnunen 7.1.2016 23:42
”Mitä vihapuhetta on todeta, että 85 % raiskauksista on tutun tekemiä ja murskaava valtaosa kantasuomalaisten miesten toimesta. Se, joka ulisee vain ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista selkeästi on sitä mieltä, että suomalaisten tekemät raiskaukset on ok.”
Älyllisesti epärehellistä se voi olla. Jos joku on epärehellinen niin vihastuminen on normaali reaktio.
Älyllisesti epärehellistä on sotkea keskenään toisiinsa kuulumattomia asioita. Siinä yritetään silmänkääntötemppua.
Pitäisi käsitellä tässä yhteydessä myös mamujen tekemät tuttujen raiskaukset. Kun sitä ei ole tehty on ilmeisenä tarkoituksena tehdä älyllinen petos.
Kyllähän noita silmänkääntötemppuja harrastavat kauppojen kassoilla jotkut ulkomaiset turistit. Ollaan maksavinaan suuremmalla rahalla kuin mitä todellisuudessa on tehty ja sitten viedään vaihtorahat.
————————————-
Onko tässä nyt ajateltava niin, että koska muukalaiset raiskaavat tuntemattomia, niin todennäköisesti raiskaavat tuttuja enemmän vaiko pitäisi ajatella päin vastoin. Ja miten olisi puolituttujen laita. Kannattaako suomalaisen naisen tutustua muukalaiseen?
Erittäin mielenkiintoisia kysymyksiä. Ollaanko Suomessa lisäämässä tuttujen raiskauksia vaiko päin vastoin?
Mutta äänestäkääpä persuja, jotka pyrkivät häkittämään kaikki raiskaajat, ellette sitten halua lisätä niitä niitä raiskauksia, kuten usein kirjoituksista voisi ounastella.
Ilmoita asiaton viesti
Eihän tästä kaikkia demareita saa lähteä syyllistämään, jos nuorisojoukko on juopunut Gallupkannatuksesta.
Ilmoita asiaton viesti
Ei missään nimessä tämä ole demarien vika, eikä heille saa lähettää vihapostia yms. häirintää!
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-145221649385…
Ilmoita asiaton viesti
”Alkuperäisen blogin viesti oli täysin päinvastainen: kenelläkään ei ole oikeutta raiskata ja niin suomalaisen kuin muunmaalaisenkin tekemä raiskaus on yhtälailla tuomittava ja raskas rikos.”
Törkyposti ja uhkailu palautteena huonolle kirjoitukselle on tietysti väärin ja tuomittavaa, mutta tämä lainauksesi ei ollut kylläkään blogin viesti, vaan se keskittyi täysin mollaamaan ja tuomitsemaan ainoastaan suomalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
Itse olen joskus ihmetellyt, etten juurikaan saa mitään tyrkyviestintää, vaikka lausun suht usein ja varsin vaakasuoraa mielipidettä näistä meidän rasistireppanoista. Kiltimpien naisten kimppuun käyminen lienee helpompaa meidän urheille naisten ”suojelijoille”.
Ilmoita asiaton viesti
Kuulut itse samaan viiteryhmään kuin henkilöt jotka syyllistyvät tähän törkypostiin, ja lisäksi kirjoitat muutenkin tarkoituksenhakuisen trollaavalla ja välinpitämättömällä tyylillä, joten kirjoituksiisi ei nähtävästi kiinnitetä sen suurempaa huomiota, vaikka sitä selkeästi haluaisitkin.
Ilmoita asiaton viesti
Ilmeisen ahdistuneesti jotkut painelivat asiaton viesti nappia kyseisen blogin kommenttien kohdallakin. Suomalainen mies on kai jo tottunut siihen, että alkoholin väärinkäyttöä pidetään suomalaiskansallisena tapana ja on siitä ylpeä. Kuoleehan siihen eniten työikäisiä.
Kun sitten muistuttaa, että suomalainen mies kohdistaa naisiinsa seksuaalista väkivaltaa yli kymmenen tuhatta kertaa vuodessa ja puolet naisistamme raiskataan tai hakataan elämänsä aikana, niin sitä ei vielä olisi saanut kertoa. Siitä tulee meidän wannabe herrasmiehille paha mieli.
Ilmoita asiaton viesti
”…ja puolet naisistamme raiskataan tai hakataan elämänsä aikana,…”
Jos viittaat EU:n perusoikeusviraston raporttiin:
”Violence against women: an EU‑wide survey”
http://fra.europa.eu/en/publication/2014/violence-…
… sen yhteen prosenttilukuun (47%) Suomen osalta niin joko a) valehtelet, b) vedät mutkia rajusti suoriksi, c) kirjoitat propagandaa, d) muistat väärin, e) olet tulkinnut uutiset ko. raportista hätäisesti tai f) kirjoitat tunnekuohussa.
Joka tapauksessa väitteesi: ”…ja puolet naisistamme raiskataan tai hakataan elämänsä aikana,…”
Ei pidä paikkaansa.
Mutta kai se on niin, että politiikassa ”tarkoitus pyhittää keinot”.
Ilmoita asiaton viesti
Viittaan tuoreimpaan suomalaistutkimukseen, joka toki pitäisi uusia.
http://www.optula.om.fi/material/attachments/optul…
Eli pitää paikkansa.
Ilmoita asiaton viesti
Missä siellä?
Tuonkaan tutkimuksen valossa väitteesi: ”…ja puolet naisistamme raiskataan tai hakataan elämänsä aikana,…” ei nähdäkseni pidä paikkansa.
Ko Optulan raportista löysin seuraavaa; 43,5 prosenttia ilmoitti kokeneensa fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai väkivallalla uhkailua.
——————-
S.20
”Väkivaltaan sisältyi väkivallalla uhkailu, fyysinen väkivalta sekä seksuaalinen väkivalta ja ahdistelu. Vuosien 1997 ja 2005 tulosten vertailussa parisuhteen ulkopuolinen fyysinen väkivalta käsitti fyysisen kimppuun käymisen, kuten lyömisen, potkimisen tai aseen käyttämisen. Nykyisen tai entisen kumppanin tekemä fyysinen väkivalta sisälsi liikkumisen estämisen tai kiinni tarttumisen, läimäisyn, heittämisen kovalla esineellä, lyömisen nyrkillä tai kovalla esineellä, potkimisen, kuristamisen, kuristamisen yrityksen, ampumisen ja lyömisen teräaseella. Huomattakoon, että fyysisen ja seksuaalisen väkivallan osiot olivat erilaisia parisuhteessa ja parisuhteen ulkopuolella tapahtunutta väkivaltaa selvitettäessä. ”Muu”-vaihtoehdon ajateltiin lisäksi kattavan sellaisen väkivallan parisuhteessa, joka ei tule esiin ennalta määritellyissä kysymyksissä.
Seksuaaliseen väkivaltaan parisuhteen ulkopuolella kuului käyttäytyminen tavalla, jonka nainen koki seksuaalisesti uhkaavaksi, pakottaminen seksuaaliseen kanssakäymiseen ja sen yritys. Seksuaalinen väkivalta parisuhteessa määriteltiin painostamiseksi, pakottamiseksi tai yritykseksi pakottaa seksuaaliseen kanssakäymiseen. (Ks. Heiskanen & Piispa 1998, liite
S.43
Parisuhteessa tapahtuvalla väkivallalla tarkoitetaan tässä tutkimuksessa nykyisen tai entisen avio- tai avopuolison tekemää fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa tai niillä uhkailua.
S.137
Vuonna 2005 ilmoitti vuoteen 1997 vertailtavalla tavalla laskettuna 43,5 prosenttia naisista kokeneensa vähintään kerran 15 vuotta täytettyään seksuaalista tai fyysistä väkivaltaa tai tällaisella väkivallalla uhkailua…”
Ilmoita asiaton viesti
Vielä kysymystä hieman laventava näkökulma. Käytän lähteenä Hans Roslingin Gapminderia.
Jos tarkastellaan ihmisten kokemaan väkivaltaa tilastollisesti ja sukupuolikysymyksenä havaitaan, että miehet kuolevat väkivallan uhrina maailmassa 4-10 kertaa todennäköisemmin kuin naiset.
http://www.bit.ly/1e5wn6r
Suomessa v.2004 jokaista yhtä naista kohti tapettiin 3,2 miestä (1,1/3,5).
Olisi melko outoa, jos miehet eivät kokisi mitään väkivallalla uhkailua tai muuta väkivaltaa lainkaan ennen kuolemaan johtavaa väkivaltaa.
Tämä huomautus vain siksi, että miesten kokema väkivalta on kertaluokkia yleisempi ongelma mutta siihen ei tartuta, koska se ei politisoidu.
Itsemurhissa tilanne on seuraava: jokaista itsemurhan tehnyttä naista kohti teki niinikään noin 3,2 miestä (8,5/28) itsemurhan. Tämäkään asia ei tahdo politisoitua, vaikka on kolme kertaa yleisempää kuin naisilla.
http://www.bit.ly/hhJWyC
Ilmoita asiaton viesti
Sinähän olet melkoinen törkyturpa. Uusisuomi antaa tilaa kyllä vihakirjoituksille. Se on selvää.
Ilmoita asiaton viesti
Törkyturpa saattaa hyvinnii olla. En vaan saa logiikastaan oikein selvää. Kuka nyt on kiltti ja sillee. Eivätkö muukalaiset raiskaa kilttejä?
Kirjoittaja seikkailee mystiikan maailmoissa.
Juolahtipa mieleen vanha kysymys ”voiko miehen raiskata”.
Voipi kyllä, jos ei voi miestä nöyryyttää väkisinmakauksella, niin voihan miestä nöyryyttää paksulla kielellä puhumalla paskaa. Kumpikaan tapa ei kunnioita ihmisarvoa.
Jostakin syystä suomalaisten miesten raiskaajilla on varsin usein ruotsalaisvivahteinen nimi. Axel Olof Freudenthal toi ruotsalaisen rasismin Suomeen 1800 -luvun lopulla siinä vaiheessa, kun suomenkieliset alkoivat tavoitella tasa-arvoa. Svekomaanit pelkäsivät, että heitä aletaan kohdella yhtä kolhosti kuin he olivat kohdelleet suomalaisia. Siitä alkoi freukkujen rasistinen rummutus suomalaisia kohtaan ja on jatkunut näihin päiviin asti, vaikka RKP poisti rotuopin puolueohjelmastaan jo 11 vuotta Hitlerin kuoleman jälkeen.
Ilmoita asiaton viesti
Voisi tietenkin kysyä niinkin paranoidisen kysymyksen että onko tämä miesten spontaania vihamyllyä vai sittenkin jollain lailla keskuskohdettua toimintaa. Ruotsalaiset uusnatsit kun ovat aikaa sitten aloittaneet operaation ”pelottele vastustajat hiljaisiksi” ja sehän nyt tiedetään että uusnatsit svenssoninmaalta operoivat ja opastavat myös suomalaisia uusnatseja hyviksi havaituissa kikoissa.
Aika näyttää.
Ilmoita asiaton viesti
Olen pahoillani jos Karlsson tai joku muu nainen/mies saa vihapostia, asiattomuuksia tai varsinkaan mitään uhkauksia.
Enkä ymmärrä miksi tämä viimeisin kirjoitus olisi jotenkin erityisen ärsyttävä. Kyllähän Karlssonilla on täysi oikeus syyttää joukkoa suomalaisia miehistä raiskausten hyväksyjiksi, tietysti ilman mitään näyttövelvoitetta.
Ilmoita asiaton viesti
Herran jestas sentään mitä pajatusta tästä mokomasta aiheesta jauhetaan. Jos auot ”päätäsi” somessa saat aina loskaa päällesi olet sitten suvakki tai ns rasisti. Sitä pitäisi pari kertaa miettiä ennenkuin painaa sitä julkaise nappulaa. Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.
Tämmöinen syyttely nyt ei palvele ketään puolin eikä toisin. Jos on mielensäpahoittaja niin pysykööt vaiti somessa jos kuuppa ei kestä löylytystä.
Minäkin varmasti saan pitkän rivin sontaa nyt päälleni kun kirjoitin mutta tulkoon vaan. Tämähän muistuttaa jo -80 luvun kilpailua kun SYP ja KOP kilpaili keskenään ja vaikka toinen sanoi että ”tosi on” niin toinen loppujen lopuksi nielaisi sen.
Onhan näitä tietty hauska lukea täällä kun puusilmät kirjoittelee puolin ja toisin puutaheinää.
Ihan noin malliksi vain lueskelpaa vaikka puolalaisia tiedtousvälineitä minkälainen äläkkä siellä nousi kun hallitus ilmoitti että taitaa nyt olla pakko ottaa 100 kiintiömamua muodon vuoksi. Ei tunnu edes ne 100 mahtuvan 38 miljoonan kanta-asukkaan sekaan. Barrikaadeille on siellä jo noustu ja taitaa hallituksen olla pakko perua nekin 100 ihan yleisen yhteiskuntarauhan nimissä.
Ilmoita asiaton viesti
On tämä jännäksi mennyt, kun nyt tappouhkauksien ja törkeyksien satelu on normaali seuraus sananvapauden käytöstä. Kyllä ne minusta ovat olleet ja ovat edelleenkin rikoksia. Ehkä tännekin joskus saadaan sen verran osaavaa poliisin läsnäoloa, että tuomioita alkaa rapsahdella ja sitten varmaan homma rauhoittuu.
Ilmoita asiaton viesti
”On tämä jännäksi mennyt, kun nyt tappouhkauksien ja törkeyksien satelu on normaali seuraus sananvapauden käytöstä.”
————–
Maahanmuuttokriittiset ovat tekemiensä rikosilmoitusten perusteella saaneet tappouhkauksia jo monta vuotta sitten. Poliisi ei ole vaikuttanut kovin kiinnostuneelta.
Eipä ole Suomalaisuuden Liiton johtoon kohdistuneet uhkaukset johtaneet jälkitoimiin.
Maahanmuuttokriittisten mollaaminen asenteellisesti ala-arvoisella ja asioita sotkevalla tekstillä voidaan tulkita tahalliseksi kiihottamiseksi.
Ei olisi pitänyt ryhtyä moiseen. Suomalaisiin kohdistuvalla rasismilla on yli satavuotiset jäljet. Inhottavat moisen rasismin myötäilijät. Rasistit raiskaavat tekopyhästi ja jatkuvasti suomalaisen miehen kunniaa.
Tarkastelun kohteena olevan tekstin varsinainen tarkoitus on mielestäni ollut suomalaisten loukkaaminen käyttäen apunaan Mamu -nimistä keppihevosta.
Ilmoita asiaton viesti
Jaa. Onneksi on kahvia samalla kun katselen tätä pelleilyä. Ihmisten auttamisen sijasta alatte jahtaamaan roskalehteä. Kertoo demareiden prioriteeteistä.
🙂
Ilmoita asiaton viesti
Tällaiset uutiset eivät varmasti lisää sopuisaa keskustelua, kyllä tuollaista lukiessa monelta menee lopullisesti ymmärrys turvapaikanhakijoita kohtaan. Jopa lapsia ahdistellaan, ei tämä maailmanmeno turvapaikanhakijoillakaan tunnu olevan ihan normaalia.
Tällaisia uutisia kun lukee, ja sitten tulee joku blogi, joka hieman kärkevästi kirjoittaa valkoisista heteromiehistä, niin monella menee se kuppi sitten lopullisesti nurin.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-145221649385…
Ilmoita asiaton viesti
Tässä aiheesta tehty uutinen: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/161168-suomalaiste…
Ilmoita asiaton viesti
Taboola ja Result Headwear ovat päättäneet lopettaa MVlehdessä mainostamisen. Demariopiskelijoiden kampanja toimii.
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on erittäin iloinen uutinen. Valheiden levittely ja ihmisiin kohdistetut parjauskampanjat ovat jo jatkuneet liian pitkään.
Ilmoita asiaton viesti
Ei lopu toi sivusto noilla konsteilla, aina löytyy rahanhimoisia ihmisiä, onhan siellä tiies mitä kasinoita ja rahapeliyhtiöitä mainostamassa ja varmaan lisää tulee.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä kasinoillakin yhteiskuntavastuunsa on. Viimeiseksi jäljelle jäänevät Magneettimedian kaltaiset mainostajat. Piiri pieni pyörii.
Ilmoita asiaton viesti
Ystäväni Jani Kokko harmittelee järkevän keskustelun puutetta ja esittää muutaman kunnollisen keskustelunavauksen blogissaan: http://kokko1987.puheenvuoro.uusisuomi.fi/209569-k…
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä minä näkisin niin, että niiden jotka eivät naisia pahoinpitele, lähentele ja seksuaalisesti ahdistele – tulisi olla ylpeitä siitä, etteivät moiseen ole syyllistyneet.
En ymmärrä mistä kumpuaa tämä hieman ristiriitaisesti nouseva ja alati kasvava ”suomalaisen miehen” puolustuspuheenvuoto – jossa ilmiselvästikin nyt ratsastetaan ulkomaalaisten miesten tekemillä ahdisteluilla ja lähentelyillä suomalaisia naisia kohtaan – ellei sitten siitä, että tällä nyt jollain tapaa halutaan kiillottaa ”omaa kilpeä”, ja tehdä suomalaisesta miehestä jollain tapaa parempi kuin ulkomailta tulleesta.
Tosiasia on kuitenkin se, että ei se seksuaalinen ahdistelu, ne raiskaukset, pahoinpitely ole yhtään sen vähempiarvoista, merkityksettömämpää vaikka siihen syyllistyisi sininen tai vihreä, hampaaton, munaton ja kädetön mies.
Ilmoita asiaton viesti
Anttiolavi Salonen kirjoitti:
”Kyllä minä näkisin niin, että niiden jotka eivät naisia pahoinpitele, lähentele ja seksuaalisesti ahdistele – tulisi olla ylpeitä siitä, etteivät moiseen ole syyllistyneet. ”
Mitä ihmettä minä luin?
Tuohan on lähtökohta, ei tuollaista pidä olla ylpeä vaan sen pitää olla kaiken lähtökohta. Ei normaalista ja lainmukaisesta toiminnasta pidä erityisesti olla ylpeä. Aika outo ajatus että normaalin mieshenkilön pitäisi olla ylpeä siitä, että on normaali mieshenkilö.
Mutta on niitä lähenteleviä naisiakin, jopa ahdistelevia ja pahoinpiteleviäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä syy näillä miehillä on sitten loukkaantua, kun kerran se nuhteettomuus on lähtökohta, eivätkä kaikki käpälöi tai ahdistele?
Ilmoita asiaton viesti
Keillä miehillä? Miusta Anetten alkuperäinen kirjoitus oli jossain määrin loukkaava, tai ainakin epäreilu. Liian yleistävä ja syyttävä pelkästään sukupuolen perusteella.
Ilmoita asiaton viesti
Itse en sitä sellaisena koe. Se on kai vähän vaikea puhua miesten naisiin kohdistuvasta häirinnästä yleistämättä hieman. Sillä miesten taholta naisiin kohdistuva häirintä on yleisempää, vaikka toisinpäinkin sitä tapahtuu.
Pääpointtinahan oli miten maahanmuuttovastaiset ratsastavat muiden kuin suomalaisten tekemillä raiskauksilla. Sitä on tapahtunut jo vuosia ja sitä tapahtuu edelleen. Kumma jos ei sellaista huomaa.
Ilmoita asiaton viesti
No itse olen vuosikausia ollut ärsyyntynyt siitä, että raiskaustuomiot maassamme ovat mitä ovat. Ehdonlaiseen pääsee sillä perusteella että on työpaikkaa, esimerkkejä on monia. Ja koin kyllä kirjoituksen epäreiluksi.
Sitä en tiedä mihin ja miten maahanmuuttovastaiset ratsastavat muiden kuin suomalaisten tekemillä raiskaustuomioilla. Enkä ota kantaa siihen, missä väestöryhmissä/ikäryhmissä raiskaukset ovat yleisempiä kuin jossain toisessa vai ovatko missään.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllä, yhdyn Karon näkemykseen. Se miksi raiskaustuomiot/pahoinpitelytuomiot ovat mitä ovat – kertonee ehkä siitä ilmapiiristä, mikä meillä suomessa vallitsee. Ei pidä unohtaa, että 47% suomalaisista yli 15vuotiaista naisista on kokenut seksuaalista, fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Se on melkoinen määrä. Likimain 1,2 miljoonaa suomalaista tyttöä ja naista. Eikä sitä suinkaan selitä viimeaikainen maahanmuuttajien määrä.
Tosin, tämähän on vain spekulaatiota. Todelliset syyt lienevät kutakuinkin jotain sellaista, että jos ne 47% yli 15vuotiaita naisia seksuaalisesti, fyysisesti ja hankisesti pahoinpidelleet miehet laitettaisiin vastaamaan teoistaan, ei meillä olisi miehiä tekemässä miesten töitä – ja suomi todennäköisesti kulkisi hieman kyseenalaisin kunnianpurjein kansainvälisen politiikan ja ihmisoikeustottumusten luovikossa. Mene ja tiedä.
Ilmoita asiaton viesti
”Se miksi raiskaustuomiot/pahoinpitelytuomiot ovat mitä ovat – kertonee ehkä siitä ilmapiiristä, mikä meillä suomessa vallitsee.”
Pakko inttää vastaan. Joka ainoa kerta, kun fyysiseen koskemattomuuteen liittyvien rikosten tuomioita on käsitelty, tulos on ollut sama. Tuomiot ovat kansan tukevan enemmistön oikeustajuun nähden liian lieviä. Taitaapa jopa olla niin, että erityisesti miehet haluaisivat nykyistä kovempia tuomioita. Jos tämä näkemys kääntyy valmistelukoneistossa kerta toisensa jälkeen toisin päin, ei siitä oikein pysty vetämään johtopäätöksiä vallitsevasta ilmapiiristä.
”Ei pidä unohtaa, että 47% suomalaisista yli 15vuotiaista naisista on kokenut seksuaalista, fyysistä ja henkistä väkivaltaa.”
Tähän on hankala ottaa kantaa siten, ettei tulisi väärinymmärretyksi. Kuitenkin, noiden tutkimusten/ selvitysten ongelma on se, että niissä määritelmät on jostain syystä vedetty niin laajoiksi, että varsinainen vakava ilmiö vesittyy siihen että lähes kaikki lasketaan mukaan.
Esimerkiksi, lukujen perusteella olettaisin että viittaat taannoiseen kansainväliseen, euroopassa toteutettuun tutkimukseen naisten kokemasta väkivallasta. Osasyynä tuolle fyysistä tai henkistä väkivaltaa kokeneiden suurelle määrälle saattaa olla esimerkiksi se, että mukaan lasketaan asioita kuten ”onko kumppanisi (nykyinen tai entinen) ollut joskus mustasukkainen” tai onko kumppanisi joskus puhunut sinusta vähättelevästi.
Räpylä pystyyn jokainen, jonka joku nykyinen tai aiempi kumppani 15 ikävuoden jälkeen ei olisi joskus tehnyt jompaa kumpaa. Ai käsiä ei noussut, niin ajattelinkin.
Ikävää? Kyllä. Väärin? Ihan yhtä lailla. Meneekö minusta puurot ja vellit sekaisin? Kyllä.
Ilmoita asiaton viesti
Niin, kuten niin monta kertaa aiemminkin – toisille pepun nipistely, rintojen hyväily, haaroihin käden työntäminen ovat kaikki ahdistelua. Toiset kokevat, että ehdottelu esimerkiksi seksin merkeissä, rahan tarjoaminen seksiä vastaan, seksuaalissävytteinen kommentointi, seurailu jne. – ovat uhkaavaksi koettuja tilanteita. Yhteisenä nimittäjänä tässä on subjektiivinen kokemus.
Hieman yllättäen – myös pommiuhkaus on subjektiivinen kokemus. Jos mies sanoo tuntemattomalle naiselle, että ”aion tehdä sinulle jotain – – vielä joskus”, niin ei sitä mielestäni voida pitää vähäisenä, merkityksettömänä asiana, varsinkaan jos konteksti on seksuaalissävytteinen ja uhkaava. Jos nainen kokee, että ”hei mä haluan panna sua!” tai ”tekisi mieli harrastaa seksiä sun kanssa” huutelu, kommentointi vieraalta mieheltä on pelottavaa ja uhkaavaa, niin se totta vieköön on pelottavaa ja uhkaavaa.
Ei tällaisissa asioissa voida ajatella, että ”mä tiedän, että sua ei pelota vaikka tulisinkin sun rappukäytävääsi, olisin vaan, enkä sanois mitään.. koska silloin mä en tee mitään. Mä vaan oon”. Tai toisaalta, en usko, että sinäkään haluaisit kuulla 12 tai 15 vuotiaalta tyttäreltäsi, kuinka naapurin 55v Jukka, Pekka, George, Sven tai Ahmed olisi ollut uimahallissa tuijottelemassa tyttäresi rintoja ja takamusta. Ja vielä vähemmän haluaisit varmaan kuulla, että vaikka hänelle asiasta mainittiin kertoi hän – ettei hän tee mitään väärin. Vielä kyseenalaisemmaksi tilanne menisi varmaan silloin, kun tyttäresi käytös muuttuisi tämän tapahtuman tiimoilta esimerkiksi niin, että hän ei enää uskaltaisi käydä ulkona. Tämäkin on subjektiivinen kokemus.
Tuossa viittaamassasi listassa ei kohtaa mustasukkaisuudesta ole.
Lista on:
1. Unwelcome touching, hugging or kissing
2. Inappropriate staring or leering that made you feel intimidated
3. Sexually suggestive comments or jokes that made you feel offended
4. Somebody sending or showing you sexually explicit pictures,
photos or gifts that made you feel offended?
5. Inappropriate invitations to go out on dates
6. Intrusive questions about your private life that made you feel offended
7. Intrusive comments about your physical appearance that made you
feel offended
8. Unwanted sexually explicit emails or SMS messages that offended you
9. Inappropriate advances that offended you on social networking websites
such as Facebook, or in internet chat rooms
10. Somebody indecently exposing themselves to you
11. Somebody made you watch or look at pornographic material against
our wishes
Se miten näitä nyt sitten tulkitaan kertoo paljon siitä, kuinka näitä halutaan tulkita, mutta myös siitä, että nämä naisen subjektiivisen kokemuksen vähättelijät eivät edelleenkään näe naista/halua nähdä naista miehen veroisena, tasa-arvoisena olentona yhteiskunnassa.
Ilmoita asiaton viesti
”En ymmärrä mistä kumpuaa tämä hieman ristiriitaisesti nouseva ja alati kasvava ”suomalaisen miehen” puolustuspuheenvuoto – jossa ilmiselvästikin nyt ratsastetaan ulkomaalaisten miesten tekemillä ahdisteluilla ja lähentelyillä”
——————–
Eivät suomalaiset miehet halua pitää mitään puolustuspuheenvuoroja, vaan he haluavat yleensä keskustella asiasta. He eivät pidä sotkuisista puheenvuoroista, joilla yritetään paeta asiallista keskustelua. Eivätkä suomalaiset tykkää siitäkään, että heidän kimppuunsa hyökkäillään asiattomin ja tekaistuin perustein tärkeimpänä tavoitteenaan hattuilla ihmisille.
Tuo alkuperäisen tekstin aihe oli mielestäni ihan keksitty vartavasten väkivaltaisen hyökkäyksen työkaluksi suomalaista miestä kohtaan.
Ilmoita asiaton viesti
Parempi otsake : ” Pari peräkammarinpoikaa meni demarinuorten provoon” . Ja tästä oikein uutinen, no, tehdään niitä varavaltuutettujen öillisistä facebookin kännipäivityksistäkin.
Ilmoita asiaton viesti
”Mikä ihme saa suomalaiset miehet uhkailemaan väkivallalla niitä ihmisiä, joita he suureen ääneen väittävät puolustavansa?”
Tämä on kysymyksenä sama kuin ”Mikä ihme saa maahanmuuttajat raiskaamaan?”
Se on yleistävä, eikä edistä merkittävästi tervettä dialogia.
Ilmoita asiaton viesti
Tere S ehti heittää kommentin tästä jo, mutta silti :
”Mikä ihme saa suomalaiset miehet uhkailemaan väkivallalla”
Kaikkia miehiä ei tulisi niputtaa yhteen näin vakavan syytöksen yhteydessä.
Ilmoita asiaton viesti
Voi tuon ottaa ilman yleistämistäkin ja miettiä sitä asiana.Tapahtuuhan tämä oikeastaan kaikkialla maailmassa aivan samoin toki..nyt kuitenkin kohteena on suomalaiset ja suomalaisista puhutaan..ei kaikista miehistä maailmassa.Tätä voi siis miettiä joko kohdentuvasti vain suomalaisiin tai sitten tahallaan yleistää koskemaan aivan kaikkia ihmisiä jotka uhkaavat väkivallalla niitä joita sanoo puolustavansa.
Itse mielestäni esitit hyviä argumentteja väkivaltaa vastaan jonkun seinällä naamakirjan puolella ja oikeastaan aivan samasta aiheesta. Taisi muuten olla joku voimailija muistaakseni. Nostaisin hattua niistä argumenteista,jos omaisin moisen.
Ilmoita asiaton viesti
”Mikä ihme saa suomalaiset miehet uhkailemaan väkivallalla niitä ihmisiä, joita he suureen ääneen väittävät puolustavansa?”
Tuon kirjoittajalla on matematiikan opiskelut jääneet niukalle. Joukko-opillisesti on kyse eri osajoukoista: vaaralliset naiset ja kesyt naiset.
Jotkut naiset ovat vaaraksi naisryhmälleen. Jos haluaa turvata naisryhmää, on loogista kohdistaa huomiota siihen vaaralliseen yksilöön.
———–
Ahdisteltuja naisia ja lapsia tavallinen suomalainen mies haluaa puolustaa. Lapsille, naisille, miehille ja kotimaalle vaaralliset naiset tekisi mieli jättää oman onnensa nojaan.
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/koskimaki%20ha…
”Kotimaa
Poliisi IS:lle: Lapsia ja naisia ahdistelevat turvapaikanhakijat vakava ongelma – ”pakko tunnustaa”
Juha-Pekka Tikka
eilen klo 08:30
Helsingin apulaispoliisipäällikön mukaan tulijat syyllistyvät usein häirintään ja ahdisteluun.”
”Apulaispoliisipäällikkö kehottaa ilmoittamaan ahdisteluista poliisille tuoreeltaan, jotta tekijät saadaan kiinni.
Apulaispoliisipäällikkö Ilkka Koskimäki toteaa Ilta-Sanomille, että kyseessä on laaja ja vakava asia.
”Pakko tunnustaa se tosiasia, että jonkin sortin ilmiöstä tässä on kyse. Emme halua, että se ilmiö laajenee”, Ilkka Koskimäki sanoo.”
Tapauksia raportoidaan Koskimäen mukaan muutamia kertoja viikossa, mutta niitä on paljon enemmän, koska kaikkia ei ilmoiteta poliisille. Ilmiö liittyy erityisesti Helsingin keskustaan,
”Naisiin ja nuoriin tyttöihin käydään käsiksi, seurataan ja eri tavoin häiritään. …Kyllä on ollut ihan selvästi alle 15-vuotiaita käpälöintijutuissa ja suutelutapauksissa”.
———————–
Mielipiteitään somessa julkituovat ”vaaralliset naiset” eivät ota huomioon, että edellä kuvatun kaltainen toiminta saattaa yleistyä myös kantaväestön keskuudessa. Toihan A. O. Feudenthalkin ruotsalaisen rasismin Suomeen yli sata vuotta sitten ja nyt sitten koko kansa on niin perusteellisen rasistista, että täytyy oikein lehdissä kirjoitella. Tauti tarttui, kun freudentalismia ei ajoissa eliminoitu.
Ilmoita asiaton viesti
Jahas, ensimmäinen lokasankopalaute tuli sähköpostilla. Onnea vain Kyösti Hirsimaalle!
Ilmoita asiaton viesti
säälittävää kitinää suvakeilta. Sitä saa mitä tilaa jos tämä pakolaisperseily jatkuu kauankin
Ilmoita asiaton viesti
Onhan tuo aika erikoista, että mitään rikosilmoitusta Huumonen ei ole kait tiettävästi tehnyt, koska noinkin paljon on törkyä saanut osakseen. Seuraavaksi voidaan ihan perustellusti kysyä: Miksi?
”Saan soittoja yksityisistä numeroista noin 15 minuutin välein. Olen saanut tekstiviestejä, joissa lukee kuole suvakkihuorapelle. Saan sähköposteja, joissa toivotaan kuolemaani. Suurin osa viesteistä on hyvin rasismisävytteisiä.”
Missäs tämän naisen oikeustaju on? Kannattaisiko tälläiset asiat antaa viranomaisten tehtäväksi.?
Hiukan epäilyttää koko juttu.
Ilmoita asiaton viesti
Rikosilmoituksia on tehty. Kaikista ei toki millään ehdi, etenkin kun on noita töitäkin.
Ilmoita asiaton viesti
Siinäpä teille yhestä ryhmästä, asiaa. En ihmettele että suvakit tasitelee henkeen ja vereen matujen puolesta.
Ite ovat rasistia, kun omia haukutaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13948256/suvakit-te…
Ilmoita asiaton viesti
Luettuani Kinnusen kirjoituksen ja siihen annetut kommentit, jäin ihmettelemään, mikähän lienee syynä siihen, että ilmeisesti suurin osa julkisuuteen saatetuista uhkauksista ja vastaavista on kohdistettu vasemmiston, vihreiden ja demarien kellokkaille. Voisiko Eetu Kinnunen antaa siihen vastauksen. Odotan kuitenkin ettei Kinnunen vastauksessaan tyydy toteamaan, että vain näiden puolueiden edustajat tuomitsevat julkisuudessa naisiin kohdistuvan valkoihoisten miesten tekemät raiskaukset sekä ennen kaikkea kaikenlaisen rasismin.
Ilmoita asiaton viesti
Alustavana hypoteesinä esittäisin selitykseksi sen, että innokkaimmat vasemmiston, vihreiden ja demarien vastustajat ovat uhkauksiin taipuvaisia kusipäitä.
Ilmoita asiaton viesti
Siis Vuorelan alustava hypoteesin mukaan uhkauksia esittävät näihin taipuvaiset kusipäät. Sitä voi näköjään nimitellä ihmisiä noinkin vaikka ei olisi nähnyt, mitä näiden ihmisten päässä on. On näköjään vaikea muistaa, mistä on syyttänyt vastustajiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoitatko, että laittomien uhkauksien esittäjiä ei pitäisi syyttää siitä, vai mihin tämä puheenaiheen vaihtaminen nyt liittyy?
Ilmoita asiaton viesti